Beijing centrum

Hallo allemaal,

Finally I am in China, in Beijing. Richard, Mascha en Viviënne hebben me uitgezwaaid endat was erg leuk. Het was best een heleboel gezeur en en tijdrovende bezigheid met alle visas ben ik in Peking aangeland. En een eerste welkom is niet altijd even zo welkom als je wel zou willen. Ik had een taxi besteld van het vliegveld naar het hotel en een vaste prijs afgesproken maar de chauffeur vond de fietsdoos te groot, hij moest te lang wachten op het vliegveld en toen was ineens zijn auto beschadigd door de doos. De extra prijs werd almaar meer. Toen zijn we 100 meter voor het hotel uitgestapt en gelopen naar het hotel. Maar we hebben een ontzettend goed hotel!

Diezelfde middag nog naar the Summer Palace gelopen. Meer dan 2 uur gelopen en tlen pas warenwe er. Op zich niet erg maar na een hele nacht niet te hebben geslapen en bloedje heet hebben we nog een uur of 2 rond het Paleis gelopen. Dat was erg mooi.

Vandaag, woensdag ben ik met Anke naar the  Great Wall  geweest en helemaal naar de top gelopen. Super mooie wandeling maar soms heel erg steil. En heeeeel veeeel treden. Nou ja, goed voor de conditie dus. We hebben ook nog een factory bezocht waar ze zijde maakten. En eentje waar ze hele mooie dingen maakten van jade (een heel hard gesteeente) maakten. Zeer de moeite waard. De gids die ons naar al deze bezienswaardigheden bracht kon mooi vertellen. In elk geval worden de mensen daar gemiddeld 72 jaar en moeten ze hun eigen graf kopen anders heb je pech. En in China is een graf erg duur. Verder is 4 een ongeluksgetal dat vaak wlrdt overgeslagen (4e verdieping in een hotel bijvoorbeeld). En de 9 is fortune, de 6 and 8 are for happiness. Nou zo zie je maar, elk land is anders.

Na thuiskomst in het hotel waren daar ineens 6 stafleden. Leuke mensen allemaal. 's Avonds heerlijk gegeten in een lokaal restaurant. Is altijd goed als het er druk is.

Mijn blog werkt nog niet optimaal en ook wattsapp e.d. werken niet. Nou ja dan maar zonder.

Groetjes en hopelijk tot morgen anders over een paar dagen.

Van Els

1. Opa Wim:
    9 mei 2018
    Heel erg veel plezier met je trektocht!
    De eerste foto's beloven een hele mooie vakantie!

Groetjes en een knuffel,
  2. Andras van hoeijen:
    9 mei 2018
    Veel plezier geniet er maar van.
    we zijn heel benieuwd.
  3. Mascha Meijer:
    9 mei 2018
    Heel goede reis, ma! Tot oktober!
  4. Nanneke Gouw:
    Heel veel succes en plezier, lieve groet Frans en Nanneke
  5. Inge:
    9 mei 2018
    Hoi Els, Op de een of andere manier krijg ik geen meldingen van een nieuw reisverhaal. Geeft niet, ik heb je gevonden. Wat een gedoe met die chauffeur. Maar je bent in ieder geval goed aangekomen. Voor de konende dagen veel plezier in Beijing. En voor later een goede start met je fietsavontuur. Veel succes!
  6. Paul Scott:
    10 mei 2018
    Wow! You're really going to do this! You're one tough lady! Good luck and have fun. I look forward to seeing more of your great pictures.
    Paul
  7. Engelina en Paul:
    10 mei 2018
    Hoi zus. Mooie foto’s en veel plezier in China van mij en Engelina. We kijken uit naar de volgende.