Sonid Youqi, China

17 mei 2018 - Sonid Youqi, China

Hallo allemaal,

Dit was an amazing day! Tailwind!! Tenminste de eerste helft van de dag. En...... we zijn in inner Mongolië! Precies wat ik me er van had voorgesteld. Uitgestrekt, uitgestrekt en nog eens uitgestrekt. Zover je kunt kijken. Geweldig. Het fietsen was niet zwaar of liever gezegd het was easy day. Een soort cadeautje na gisteren.  Er stond 126 km op de teller, vertrokken om 7.15 en in het hotel om 13.00 uur. Puur genieten en lekker kalmpjes aan gedaan.

De weg was ook behoorlijk goed. Onderweg waren veel koeien, paarden en een kameel! Die stond zomaar langs de weg. Geweldig. Omdat het er zo stil is met verkeer lopen de koeien gewoon over de weg of blijven op de weg staan totdat jij eraan komt. Dan hollen ze weg.

Vanmiddag ging het enorm regenen maar daar had ik geen last van omdat ik al binnen was. Na de regenbui ben ik met Anke de "stad" in geweest en zagen we een heel klein bakkerijtje. De eigenenaresse was bezig met een taart. Ze maakte zulke mooie taarten. Heel Holland bakt is er niks bij.

Het is hier al een beetje meer. Mongolië, de mensen zien er al wat meer Mongolisch uit. Straks gaan we ergens eten. Dat is altijd feest want het eten is voor mij in elk geval voortreffelijk. Heel veel groente en weinig vlees. Althans tot nu toe in China. De mannen onder ons smachten naar een stukje meat.

De temperatuur is prima, rond 23 graden soms iets minder en in de namiddag wat meer. Al met al prima fietsweer. Overmorgen de grens over. Nog 1 dagje in China dus.

Groetjes en hopelijk tot morgen.

1. Opa Wim:
    Vegetaristies type! 😁
    Ik kan zien aan je verhalen dat je écht geniet!
    Prachtig.
    Geniet nog maar een poosje, want je mag nog een paar daagjes!

Wim
  2. Lisanne:
    17 mei 2018
    Klinkt allemaal erg goed Els! Heel leuk om je verhalen te kunnen volgen.
  3. Inge:
    Hoi Els,
    Wat een enorme vlaktes. Heb je ook last van stuifzand? De taarten zien er goed uit! maar hoe smaken ze? Kennen ze daar ook gebakjes? Ik krijg wel de indruk dat het de laatste taarten zijn die je de komende dagen te zien krijgt. Waarschijnlijk worden het nu zandtaarten. Veel succes weer en tot de volgende keer.
    Groeten van Inge
  4. Maggie:
    Hoi Els, leuk om te lezen allemaal (weer). Veel succes verder!! Liefs Maggie
  5. Samuel:
    19 mei 2018
    Hoi Els
    Petje af dame, nou begrijp ik waarom je veel trainde, krijgen jullie massages om de spieren te laten ontspannen na zulke lange rietjes. Geniet .
    Groetjes
    Sam