Ulaan Bataar, Mongolië

25 mei 2018 - Ulaanbaatar, Mongolië

Dag allemaal,

Vandaag een dagtrip gedaan naar the Statue of Dzjengis Kahn. Het grootste standbeeld van een paard ter wereld. Het beeld is ontworpen door meer dan 150 ingenieurs. Het is gemaakt van 500 ton roestvrij staal en 40 meter hoog. Je kunt met de trap naar boven gaan en dan sta je op het hoofd van het paard. Geweldig.

Voordat we naar het beeld gingen zijn we nog naar een tempel geweest. Dat alles op nog geen 40 km van Ulaan Bataar. De omgeving is veranderd naar een soort Zwitserland, bergen, bossen, alleen de skiliften ontbreken nog. Het is ook leuk om te zien dat de Mongoolse bevolking weet dat er met toeristen geld is te verdienen. Er worden huisjes gebouwd en verhuurd en dat is goed. In de winterperiode kan het er heel koud zijn en ligt er veel sneeuw.

Vandaag zijn er 4 nieuwe fietsers bijgekomen. Een Nederlands echtpaar, nog een Nederlander en een Amerikaanse vrouw. Alleen de single Nederlander doet de rit tot en met Istanbul, de anderen gaan eerder naar huis.

Ook afscheid moeten nemen van Anke. Dat is nooit leuk want ze was een inspirerende vrouw en ik kon erg goed met haar overweg.

Vanavond in een hotspot restaurant gegeten. Met een pannetje bouillon waarin je van alles kunt koken. Ik had er nog brood bij. Super lekker.

Morgen gelukkig weer op de fiets. Een dagje van 115 km waarvan de laatste kilometers dirt! En het wordt koud. En kamperen voor 6 dagen!

Hopelijk kan ik op internet anders zal mijn volgende blog pas over 6 dagen zijn. Ik probeer of ik ergens wifi kan krijgen maar het is zo'n uithoek van de wereld.

Groetjes van Els.

1. Mascha Meijer:
    26 mei 2018
    Hoi ma, waarschijnlijk lees je dit pas laat, maar alle ouderen vinden het leuk zoals je schrijft. of ik dat ook even wilde doorgeven aan jou! Bij deze dus gedaan.
    Ik ben benieuwd hoe je volgende verslag zal zijn... En wanneer je gaat filmen?
    Dikke kus en knuffel van mascha