Xianghaungyi, China

17 mei 2018 - Brooklyn, Verenigde Staten

Dag allemaal,

Het dagje vandaag was heftig maar mooi. Heftig omdat ee enorme veel wind hadden, meer dan 25 km per uur en alleen maar headwind! Meestal rijd ik een stukje in Nederland en heb ik zowel wind mee als tegen maar hier ga je maar 1 kant op. Ik heb in totaal 161 km gefietst. We zijn nu in Inner Mongolia  na het passeren van een soort van grenscontrole. Onderweg zagen we een paar standbeelden tegen van zowel Mongoliërs op kamelen als Chinezen. Maar over het algemeen was het een uitzicht op de bergen en dat was fantastisch. Weinig verkeer ook!

Ik heb het eerste stuk met Anke gefietst en na de lunch met Jim. Anke is een stukje met de bus meegereden (net als meerderen). Daar heb ik niet aan gedacht. Door de sterke wind was het erg zwaar en was ik blij om "thuis" te komen. Om ongeveer 7.30 uur was ik vertrokken en pas om ongeveer 17.15 uur bij het hotel. Weinig tot geen stops gehad en alleen maar op de fiets gezeten. Zelfs met downhill moest je nog flink trappen! En met een klim kwam de teller niet veel hoger dan 7 tot 9 km per uur. De laatste kwam binnen om 19.30 uur! Petje af hoor.

Ik heb dit blog nu vanmorgen heel vroeg gedaan want gisteravond was het weer een puinhoop.

Tot kijk en bedankt voor het lezen!