Zhangbei, China

15 mei 2018 - Zhangbei, China

Hallo allemaal,

Dit was een fantastische dagje fietsen. Only 56 km met een klim van 890 meter. Het lijkt niet veel maar het was over zeer slecht wegdek met heel veel gravel. En een behoorlijk steile weg waarbij ik steeds ging slippen. Ik ben ook gevallen omdat ik moest uitwijken voor een truck en niet zo snel uit de pedalen kon komen. De truck reed op 30 cm van mijn wiel langs me heen. Dirt, zand, ik zag er niet uit. Nou ja, ben het inmiddels wel gewend. Trucks kijken niet uit, ze kijken alleen op hun mobieltjes.

Het was gisteren nog 36 graden, vandaag nog 28. Morgen wordt het ook mooi weer maar met meer kans op regen. We wachten het wel af.

Vanmiddag ben ik met Anke door de buitenwijken van Zhangbei gewandeld. Je ziet dan dat er wel heel veel verschil is tussen arm en rijk. Aan de ene kant zie je de enorme grote winkels met de glanzende witte marmeren vloeren en aan de andere kant de arme huisjes en vele kleine winkeltjes met hele vriendelijke mensen. Gisteren hebben we gegeten in zo'n wijkje achteraf en dat was genieten. Het eten was super lekker maar het kost wat moeite om te vertellen wat je precies wilt hebben. Uiteindelijk lukt dat natuurlijk altijd. Heel gezellig en de mensen zijn zo aardig.

We zagen nog een man de electriciteitskabels repareren op een wankel laddertje. Niet erg professioneel dus en je houdt je hart vast als alles maar goed gaat. De muurtjes van de huizen zijn schots en scheef gemetseld. Echt handgemaakt dus.

Gisteren was er een bruiloft in ons hotel, super leuk om te zien. Bruid en bruidegom werden door een heel orkest ingehuldigd. Moet veel geld hebben gekost denk ik.

Morgen wordt een lang dagje fietsen van 156 km en 700 klimmeters maar wel over geasfalteerde wegen. Soms met slecht wegdek. We gaan Inner Mongolië binnen, een stuk land dat bij China hoort. Over een paar dagen gaan we de grens met Mongolië over. En dan is het gedaan met de hotelovernachtingen. Dan is het kamperen geblazen. Simpelweg omdat er te weinig goede hotels zijn. Nou ja, we zijn op alles voorbereid.

Het is inmiddels al de 3de keer dat ik dit blog schrijf. Elke keer als ik het op internet wil publiceren valt internet weg!  Daarom zeg ik, na alle ellende van internet en google, maar tot de volgende keer! Ik weet namelijk niet of er morgen internet is. Ik schrijf vaak als ik in bed lig en het uploaden gaat enorm traag. Dan zitten er ietwat teveel typefouten in mijn blog. Sorry for that!

Groetjes en tot de volgende keer,

van Els.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul Scott:
    15 mei 2018
    Stay safe!
  2. Inge:
    15 mei 2018
    Ha Els,
    De valpartij voor deze reis heb je dus al gehad. Kan die ook van het lijstje worden geschrapt. En nu gewoon blijven zitten graag.
    Het eten ziet er prima uit, dus neem het ervan. Je weet niet wat je nog te wachten staat.
    En verder, schrijf als het kan. Ik geniet van je leuke verhalen. Weer veel succes voir de volgende dagen. Tot later.
    Groeten van Inge