Arles

29 juni 2024 - Arles, Frankrijk

Dag beste allemaal,

De vakantie zit er op! Gisteren een lange en hete dag. Het was 36 graden en 106 km tuffen met slechts 500 hoogtemetertjes. Normaal goed te doen maar vanwege de hitte was het erg zwaar. Ik kan er goed tegen hoor maar een aantal van ons zaten er echt helemaal doorheen. Onderweg water en ander drinken gekocht maar ja vanwege de inspanning verdampen de zweetdruppeltjes meteen weer.

Het fietsen was niet heel bijzonder mooi. Een beetje vlakke weg. Als we door Avignon fietsen dan is het even zoeken. We fietsen steeds verkeerd en dat houdt natuurlijk erg op. Om een uur of 3 zijn we dan eindelijk op weg naar 'huis' , de laatste camping in Arles. Het avondeten begon laat omdat nog 2 mensen pas om half 8 in de avond aankomen.  Romaine had extra werk gemaakt van het avondeten. Allemaal lekkere hapjes. Dat ga ik wel missen hoor.

Vandaag, zaterdag, vertrekt de bus 's avonds om half 9. Dus hebben we nog een hele dag om te genieten. We zijn dan ook naar de Middellandse Zee gefietst. Toch nog bijna 50 km heen en terug ook nog eens 50 km. Met een windkracht van 5 tot 6. Die trok in de loop van de dag nog aan. Maar... terug wind mee! Dat was karren hoor. Je benen gaan vanzelf op en neer. En voor je het weet ben je weer thuis in Arles.

Aan de kust hebben we lekker gegeten en straks een bammetje in de bus.  Nou dat was een heerlijke vakantie!

Groetjes en allemaal bedankt voor jullie leuke reacties. Ik lees ze allemaal maar reageer niet altijd want ik moet natuurlijk wel fietsen.

Vanaf de Middellandse Zee,

Els

1. Frans en Nanneke:
    29 juni 2024
    Hoi Els, heel erg bedankt dat wij met jouw fietsvakantie mee hebben mogen genieten, met jouw foto,s en bijbehorende teksten.
    Een voorspoedige terugreis gewenst en tot gauw. Liefs van ons, Frans en Nanneke
  2. Joke:
    29 juni 2024
    Heerlijk, ff uitrusten en binnenkort weer thuis, we zullen je met open armen ontvangen!
    Liefs, Joke
  3. Wilma:
    29 juni 2024
    Wat een mooie verhalen Els.Ik snap dat jij genoten hebt van deze vakantie.Een goede reis terug naar huis.Liefs Wilma.
  4. Karin:
    30 juni 2024
    Wat een leuke verhalen, heerlijk om mee te gaan zo op je fietsvakantie! Geniet straks maar lekker na, liefs Ronald en Karin
  5. Inge:
    Een goede terugreis Els!
  6. Mascha Meijer:
    30 juni 2024
    Fijn dat je het zo naar je zin had en dankjewel voor al je verhalen en foto's. Dikke kus van Mascha
  7. Bart en Betsy van der Meide:
    30 juni 2024
    Misschien ben je al onderweg Els...maar goede thuisreis gewenst van ons!

Jouw reactie