Saou

26 juni 2024 - Saou, Frankrijk

Dag allemaal,

Gisteren heb ik een heerlijk rustdagje gehad. 's Morgens naar het dorp gewandeld en lekker op ee  terrasje gezeten. We kwamen langs een mooie kerk waar een flink aantal schoolkinderen een mis mochten bijwonen. 's Avonds met een paar man naar de McDonalds geweest. Dat was het enige alternatief om iets te eten. De kokkin had vrij dus vandaar dat we zelf  iets moesten bedenken. Wel hebben we enorm gelachen omdat een aantal van ons nog nooit bij de McDonald's hadden gegeten. Nooit te oud om te leren dus.

Om een uur of 8 begon het toch te onweren en te regenen! Het water liep een klein beetje  mijn tent binnen. Gelukkig niet erg maar mijn rugzakje was wel drijf.

Vanmorgen een heerlijk zonnetje! Vandaag 75 km gefietst met 900 hoogtemeters. En die hoogtemeters komen ook nog allemaal aan het eind van de rit.  Als het op zijn warmst is. En het werd 29 graden met niet veel wind. Heel steil dus.

Maar wat een mooie dag! Fietsen tussen de hoge rotsen en de lavendel was echt heel gaaf. Na een klim van 7 kilometer met een stijgingspercentage van gemiddeld 7 à 8% kom je op de Pas de Lauzens. Daarna een heerlijke afdaling. Saou is een heel klein en echt authentiek Frans dorpje. Zo leuk. Je fiets erdoorheen als je naar de camping gaat. Die ligt aan een onverhard pad dat steil omhoog gaat. Vrijwel iedereen heeft die laatste 200 meters moeten lopen. Het is een natuur camping midden in het bos. Echt iets voor mij. Ik houd niet zo van die commerciële campings.

Nu nog 2 fietsdaagjes en we zijn in Arles.

Groetjes en tot morgen.

1. Frans en Nanneke:
    26 juni 2024
    Leuk verhaal en mooie foto’s. Lijkt mij ook een leuk stadje, om met mooi weer te bekijken. Heb je nog wat lavendel meegenomen als aandenken?
    Groetjes Frans

Jouw reactie