Saint Donat sur l'Herbasse

24 juni 2024 - Saint-Donat-sur-l'Herbasse, Frankrijk

Dag mensen,

Het was een heelrustig dagje. Net geen  50 km maar wel 500 hoogtemeters. Easy dagje. Dit is ons laatste ritje naar de laatste rustdag. Dus  morgen uitrusten. Het zal niet meevallen om een eettentje te vinden want het is hier  een beetje leeg gebied. Volgens Paul, onze reisleider, heb je hier maar 1 tentje waar je 's avonds iets kan eten. Paul en Romaine, onze reisleiders dus, hebben morgenavond vrij en hoeven niet voor ons s te koken. En moeten we zelf iets bedenken. Dat valt teggen hoor. Romaine kookt zo heerlijk.

Halverwege de route hebben we het "Palais Ideal" bezocht. Het is een droompaleis gemaakt door een postbode. Hij was 43 jaar toen hij eraan begon en heeft er 30 jaar over gedaan. Het is wel een prachtig monument geworden. Ik heb er fotootjes van gemaakt.

En da  het weer. Na de kou en de regen is het nu ruim 26 graden met redelijk wat wind. En we zijn gewekt met een stralend blauwe hemel! Hier heb ik voor geboekt.

Morgen dus een rustdag en geen blog omdat ik waarschijnlijk niet zoveel te vertellen zal hebben. Ik ga nu eventjes naar het dorpje wandelen.

En na de rustdag nog 3 dagen fietsen en zijn we in Arles. De laatste dag voordat we vertrekken kun je nog naar de Middellandse Zee fietsen op eigen gelegenheid.

Groetjes, nu uit het zonnige zuiden!

1. Joke:
    24 juni 2024
    een tijd geleden heb ik al eens gelezen over dat Palais Ideal,
    die postbode heeft er inderdaad jaaaaren over gedaan.
    het lijkt wel Gaudi's Sagrada Familia in Barcelona maar dan "net" iets anders. Heerlijk dat jullie nu geen regen hebben.
  2. Frans en Nannrke:
    24 juni 2024
    Wat gaat de tijd snel, fijn dat het weer opgeknapt is, zo hoort het ook als je een tocht maakt naar de Middellandse Zee 😎🌞😎
  3. Heleen:
    24 juni 2024
    Als je aanbiedt af te wassen willen anderen misschien wel koken :-) Mooie omgeving overigens. Romans is de moeite waard. Veel plezier verder.
  4. Wilma:
    24 juni 2024
    Wat een mooie verhalen en foto's Els.
    Geniet deze week er nog maar even van.

Jouw reactie