Pont-d'Ain

22 juni 2024 - Pont-d'Ain, Frankrijk

Hallo,

Wat een dag! Regen, regen en nog eens regen. En koud. De route is wel heel mooi, langs de Ain. Onderweg nog wel eventjes een paar fotootjes gemaakt. Maar ik had het zo koud. Na 42 km hebben we in een cafeetje gepauzeerd voor een kop koffie. Eigenlijk wel jammer van zo'n  mooie route. Eenmaal aangekomen op de camping begint het zonnetje te schijnen en wordt het warm. Nou ja, beter laat dan nooit.

Gisteravond (vrijdagavond dus) is er voetbal. Frankrijk tegen Nederland. Met name onze mannelijke helft moet dat natuurlijk zien. De receptie bij de camping heeft speciaal de kantine opengehouden zodat er voetbal kan worden gekeken. Leuk toch?

En dan komt de ochtend. Ik word wakker en zie tot mijn schrik dat ik vergeten ben de "achterdeur" van mijn tent te sluiten. Ik heb nl. 2 ingangen waarvan ik er 1 gebruik voor de  bagage. En die ingang was nog open zodat de regen vrij spel had. Alles nat. Niet alleen in de tent maar ook in mijn tas met kleding heeft het lekker geregend. Nou super hoor. Zie dat nog maar eens droog te krijgen.

Vandaag is, zoals ik al zei, erg mooi en heel erg  makkelijk. Maar 57 km en 500 hoogtemeters. Morgen wordt een langere dag gelukkig. 95 Kilometer als het goed is en er geen omleidingen zijn. We zullen zien.

Hopelijk schijnt de zon en blijft het droog.

Groetjes en tot morgen.

1. Bart en Betsy van der Meide:
    22 juni 2024
    Hoi Els
    Heb je belevenissen gelezen hoor, jullie zijn al een heel end richting Middellandse Zee!
    Hoop dat je kleren nog droog zijn geraakt... hier blijft het wisselvallig.
    Al zeggen ze dat er droger weer aankomt!
    Nou, volhouden hoor!
    Groetjes!!
  2. Paul:
    22 juni 2024
    Hallo zus, we zijn in Albi en heeft gisteren en vandaag ook alleen maar geregend. We hopen dat je op de verdere trip mooi en vooral droog weer gaat krijgen. Mooie foto’s. Groet Paul en Engelina.
  3. Joke:
    23 juni 2024
    Vandaag, zondag, wordt hier een zonovergoten dag. Heerlijk. Heel veel mensen met mij, hoop ik, gaan vandaag langs de Nederlandse kust staan. Als klimaatalarm. Als het bij jou net zo zonnig wordt, ben je heel gauw DROOG. XXXJ

Jouw reactie