Marnay

19 juni 2024 - Marnay, Frankrijk

Hallo!

Wat een dag vandaag. Vanmorgen heel vroeg is Nel bij de toiletten gevonden. Ze was zo duizelig geworden dat ze niet meer op haar benen kon staan. De ambulance was snel ter plekke. Ze hebben haar onderzocht en ze heeft hartritme stoornissen. Gelukkig kan ze morgen weer fietsen, althans als ze dat zelf wil. Omdat ze heel positief is ingesteld denk ik dat ze morgen wel weer de oude is. We zullen zien.

Ik heb vandaag eerst 75 km gefietst  met 650 hoogtemeters. Het was erg warm, 28 graden.  Na een kilometer of 20 zijn we al koffie gaan drinken  in een winkel van sinkel. Derek liet daar een youtube filmpje zien van "hup Holland hup" en de hele tent begon te zingen. Er was gelijk sfeer.

Omdat het vandaag een kort dagje was zijn we nog ergens gaan zitten langs de kant van de weg. In Marnay hebben we ook nog in een pub iets gedronken. En toen waren we al om half 3 bij de camping. Ik heb nog maar eens een klein rondje gefietst van 14 km. De naambordjes worden uit boerenprotest omgedraaid net zoals bij ons de vlaggen ondersteboven hangen. De Franse vlag kun je wel ondersteboven hangen maar dat helpt niet.

Nou in elk geval is het lekker weer en zijn we nog met 17 man gelukkig!

Groetjes uit het zonnige Frankrijk.

1. Frans en Nannrke:
    19 juni 2024
    Leuk verhaal Els, lijkt mij een fijne groep mensen.
  2. Inge:
    20 juni 2024
    Hoi Els,

Leuk om de reis op deze manier met je te kunnen meemaken. Zo te lezen heb je veel plezier, een gezellige groep en meer dan genoeg conditie. Hou dit zo vol!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Een leuke fietsdag gewenst.

groeten van Inge
  3. Joke:
    20 juni 2024
    Als je weer thuis bent moeten we gauw weer met de 4 buven afspreken.
    Je hebt veel te vertellen

Jouw reactie