Camping st Albin in Scey-sur-Saône

18 juni 2024 - Scey-sur-Saône-et-Saint-Albin, Frankrijk

Dag!

Wat een heerlijke rustdag vandaag. Lekker warm, 29 graden, klein windje en geen regen! Het is  best even lekker om een dagje niet op de fiets te zitten.

Vanmorgen hebben we alweer van een deelnemer afscheid moeten nemen. Peter heeft op eigen verzoek de tocht  verlaten. Hij kon het niet want al die hoogtemeters werden hem te zwaar. Bovendien was hij niet erg getraind. Een paar spinninglesjes op de sportschool en hij dacht wel goed voorbereid te zijn. Dat viel tegen. Het was ook nog zijn eerste kampeervakantie en met een hoog 'belly' gehalte (het bier smaakte goed) kun je het wel schudden. Daarbij had hij alleen een ouderwetse nokia zonder navigatie en ook geen routeboekje. We zijn er allemaal wel een beetje blij mee. Iedereen hielp hem steeds met opzetten tent, met vertellen waar hij heen  moet fietsen, en elke 10 minuten wachten.

Maar goed, ik ben met een k.ein groepje vandaag gaan wandelen naar de kanaaltunnel van st Albin. Deze tunnel is 900  meter lang en er kunnen schepen door van hooguit zo'n 5 meter breed. Al met al een pittig wandelingetje van in totaal 13 km. Op de terugweg door het stadje gelopen maar daar was niet zoveel te beleven.

De camping is redelijk druk maar geen kinderen. We liggen aan de rivier de Saône en 's nachts hoor je het water de hele tijd stromen. Best wel lekker hoor.

We hebben een enorm leuke groep endoen 's avonds vaak spelletjes en we lachen heel veel!

Nou dat was het wel weer. Het begint hier erg te waaien en ik ga mijn kleding van de lijn halen voordat alles wegwaait!

Groetjes van Els

1. Joke:
    19 juni 2024
    Wat een geluk voor jullie dat ik er niet bij ben, was niks geworden. Maar dan hadden jullie in ieder geval met vreugde afscheid van mij genomen

Jouw reactie