Scey-sur-Saône

17 juni 2024 - Scey-sur-Saône-et-Saint-Albin, Frankrijk

Beste allemaal,

Het is alweer maandag en vandaag hebben we maar 65 km gefietst en 600 hoogtemeters gehad. Maar het was een nat dagje!

Eergisteren naar Thiery geweest en maar 70 km gefietst met 850 hoogtemeters. Het is dan de hele dag droog. Aangekomen op de camping begon het te spetteren en het bleef maar doorgaan. Dat is niet zo fijn moet ik zeggen. De camping in Thiery is zo leuk. Het is een natuurcamping waar de kippetjes ende ganzen vrij rondlopen. Er is een moestuin uiteraard. De eigenaar maakt alles zelf. Een ouderwetse wc staat er op het terrein. Zo'n echte poepdoos met daarnaast een emmer mat zaagsel. Als je je behoefte hebt gedaan gooi je er eenvoudig zaagsel op. Het papier wat er naast hangt is biologisch afbreekbaar. De campingbaas heeft ook een fiets gemaakt met achterop de bagagedrager een 4-tal dienbladen. Zo gaat hij (of zij) de camping rond om alle dieren te voeren.

In de ochtend werd het gelukkig even droog zodat het inpakken van de tent geen natte bedoening is. Maar 2 uur later begon het te sijpelen. De dorpjes waar we doorheen komen zijn allemaal heel verlaten. Er komen weinig tot geen toeristen in dit gebied. Uiteindelijk stappen we maar een super Marché binnen om daar iets te halen. Ik heb nog genoeg brood bij me en heb totaal geen honger. Na nog 12 km fietsen in de regen langs de Saône komen we op de camping. De camping ligt aan de Saône en is goed maar heel gewoontjes. In de regen ben ik niet afgestapt om foto's te maken.

Morgen heb ik een rustdag!  Ik weet nog niet wat ik ga doen. Wandelen of toch fietsen, geen idee.

Eerst zometeen lekker eten. Romaine, de kok, kan enorm lekker koken. Dus dat is echt genieten.

Groetjes uit het natte Frankrijk

1. Heleen:
    17 juni 2024
    Morgen 29 graden in Scey sur Saone dus geniet er van!
  2. Els van Gulik:
    Super
  3. Wilma:
    17 juni 2024
    Mooie reisverhalen Els.Geniet morgen van je rustdag en nog veel fietsplezier met hopelijk iets beter weer.

Jouw reactie